94 % vastaajista tyytyväisiä HELBUSin ohjelmaan opiskelijakyselyssä

06.02.2015 | Katariina Nuotio

HELBUS on teettänyt opiskelijakyselyn joulukuussa 2014 valmistuneella vuosikurssillaan. Kysely mittaa opiskelijoiden kokemusta HELBUSin Higher National Diploma in Business (HND) -ohjelmassa. Opiskelijoiden kokemus on tärkeä mittari HELBUSille, ja tulokset osoittavat, että HELBUS on oikeilla jäljillä monella osa-alueella. Tässä muutama poiminta:

  • Olen ylipäätään tyytyväinen tyytyväinen HELBUSin ohjelman laatuun (94% samaa mieltä)
  • Professorit selittävät asiat hyvin (94 % samaa mieltä)
  • Ohjelma on kehittänyt itsevarmuuttani esiintyjänä (94 % samaa mieltä)
  • Kommunikointitaitoni ovat parantuneet (92 % samaa mieltä)
  • Ohjelman avulla itseluottamukseni ongelmanratkaisussa on kasvanut (94 % samaa mieltä)

Opiskelijoilla oli mm. seuraavanlaisia kommentteja:

  • ”HELBUS ylitti odotukseni”
  • ”Kansainvälinen ilmapiiri oli todella stimuloiva”
  • ”Suurin osa professoreista on erittäin innostuneita aiheistaan ja ammattitaitoisia”
  • ”Hyvä ilmapiiri ja positiivinen ryhmähenki luokassa sekä avulias ja omistautunut henkilökunta”

Englanninkielinen raportti kyselyn tuloksista löytyy täältä. Lisää opiskelijoiden tarinoita voit lukea täältä.

HELBUS järjestää opiskelijatyytyväisyyskyselyn vuosittain valmistuvien opiskelijoiden keskuudessa. Kyselyn tarkoituksena on mitata opiskelijoiden kokemusta ja antaa HELBUSille työkaluja kokemuksen seurantaan ja parantamiseen. Kysely noudattaa samaa mallia kuin Iso-Britanniassa valmistuvien opiskelijoiden keskuudessa järjestettävä vuotuinen National Student Survey.

Katariina Nuotio

Kommentit

Vastaa